وقتشه پورتفولیو داشته باشی

مطالب آموزشی | 17-مرداد-1400

تو این پست توضیح دادیم که چجوری یه پورتفولیو حرفه ای بنویسی.

تو بهترین آموزش هم در اپتاپ ببینی باز هم باید مدت زیادی وقت برای تمرین و نمونه کارت بذاری و طبق استانداردهای این پست پورتفولیو حرفه ای بسازی.

طبیعتا پیش نیاز ساخت پورتفولیوی حرفه ای آموزش حرفه ای و اصولی هست


کار یا تفریح؟

هستن افرادی که صرفا از روی علاقه و برای اوقات فراغت شون یه مهارت هنری یاد می گیرن. اما اگه تو با هدف کسب درآمد وارد مسیر یادگیری شدی حتما این پست رو بخون.





قانون کلی


فرقی نمی کنه تو چه رشته و عرصه ای هستی، برای ورود به بازارکار، اصلی ترین چیزی که باید داشته باشی نمونه کارهایی هست که مهارت ها و توانایی هات رو به خوبی و درستی به کارفرماها نشون بده.

اما نمونه کارهات رو تو چه قالب و با چه استانداردی باید به کارفرماها ارائه بدی؟





بله دقیقا پورتفولیو


اون قالب ارائه مشترک و استانداردیه که هر طراح و هنرمندی باید داشته باشه و مداوم به روزش کنه تا برای کارفرما ارسال کنه. میدونی یه پورتفولیو خوب چجوریه؟





قدم اول


بخش کوچیکی از پورتفولیو به معرفی خودتون اختصاص داره. مشخصات کلی خودتون به همراه عنوان سوابق تحصیلی و کاری کفایت می کنه. یادت نره هدف از ارائه پورتفولیو نمایش مهارت هات به وسیله ی نمونه کار هاییه که انجام دادی.






اصل ماجرا

حالا نوبت به انتخاب می رسه، باید بهترین کارهایی که تا حالا انجام دادی رو انتخاب کنی. بهتره تعدادشون کم باشه، چون هیچ کارفرمایی وقت و حوصله ی زیادی نداره.






به ترتیب شروع می کنی به ارائه ی هر پروژه، کارفرماش کی بوده و خواسته اش چی بوده، چه اتود هایی زده شده، چه مطالعاتی انجام دادین، تیم پروژه چه افرادی بوده و خودت چه جایگاهی داشتی، چالش هایی که داشتی و راه حل هایی که پیدا کردی و ...






هشدار

اگر دارین فکر می کنید که برای هر پروژه باید کلی توضیح متنی بنویسین، سریع این فکر رو بندازین دور!






محوریت توضیحات باید با تصاویر باشه و متن های کوتاه برای راهنمایی به کار گرفته بشن. مطمئن باشین هیچ کس حوصله و علاقه ی خوندن متن زیاد رو نداره.






صداقت

هیچ وقت تلاش نکنید با مبالغه یا دادن اطلاعات نادرست خودتون رو بالا بکشین، این بدترین کاره.






صادقانه مهارت های خودتون رو کامل و واضح ارائه بدین. یه نکته ی پیشنهادی نمونه کارهای اول و آخرتون، دوتا کار برترتون باشه.






از همه رنگ

اگر فکر می کنید پورتفولیو فقط یه فایل PDF هست، سخت در اشتباهین!






حتما لازمه پورتفولیو آنلاین هم داشته باشین که میتونه وب سایت، صفحه ی اینستاگرام، Artstation ،Dribble یا Behance شما باشه.

باید متناسب با شناختی که از هر کارفرما دارین، نسخه ی مناسب پورتفولیو خودتون رو براش بفرستین.






پیش نیاز ساخت پورتفولیوی حرفه ای، آموزش حرفه ای و اصولی هست برای شروع مسیر یادگیری و مشاوره، تلگرام اپتاپ علاقه ات رو بگو  :)

نظرات وقتشه پورتفولیو داشته باشی

نظرات دیگران درباره این پست
تا کنون هیج نظری برای این پست ثبت نشده است!
تنها اعضای سایت اجازه ارسال نظر دارند لطفا ابتدا وارد شوید